دامنه های ir و ساخت نیک هندل ( nic handle )

متولی و مرکز ثبت دامنه های نقطه-آی‌آر ( ‎.ir ) ، پژوهشگاه دانش های بنیادی می باشد. بدین ترتیب کلیه خدمات دامنه های ir زیر نظر این مرکز و از 3 طریق قابل ارائه می باشد. نخست آنکه شما مستقیما در این سایت ثبت نام نمائید و عملیات پرداخت خود را نیز از همین طریق انجام دهید ، دوم آنکه در این سایت ثبت نام نمائید و نیک هندل ( شناسه کاربری نزد سایت نیک ) اختصاصی خود را داشته باشید و تنها عملیات پرداخت توسط یک نماینده صورت پذیرد و سوم آنکه کلیه عملیات ثبت و پرداخت توسط یک نماینده صورت پذیرد.

در خدمات پارس پک ما روش دوم را برگزیده ایم، به این ترتیب که کاربر با مراجعه به سایت nic.ir مستقیما نیک هندل اختصاصی خود را ثبت می نمایند و از اکانت کاربری خود استفاده می نماید و پس از آن عملیات ثبت دامنه در پنل شما و همچنین عملیات پرداخت آن از طریق پارس پک انجام می گیرد، لذا شما مالک و صاحب امتیاز دامنه های خود خواهید بود و در اعمال هر گونه تغییرات در ارتباط با آنها از اختیار لازم برخوردار خواهید بود و همچنین هزینه های ثبت دامنه شما بی دلیل افزایش نمی یابد، چراکه پرداخت هزینه دامنه در صورتیکه نماینده nic.ir نباشید با هزینه های گزافی صورت می پذیرد. در ادامه نحوه ثبت نام و ایجاد نیک هندل اختصاصی در سایت نیک را شرح می دهیم.

ثبت نام در سایت nic.ir :
new_handle_1ابتدا وارد سایت nic.ir شوید و از آنجا منوی ساختن شناسهٔ کاربری را انتخاب نمائید. برای ساختن شناسه کاربری نیاز به طی 4 مرحله خواهد بود، نخست نوع شناسه که در سایت نیک دارای طبقه بندی خاصی است را باید انتخاب نمائید، انواع شناسه به شرح زیر می باشند:
- شخص حقیقی ؛ که بیشتر کاربران احتمالا از این نوع استفاده خواهند نمود.
- شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی با امکان ثبت دامنه های co.ir
- وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی با امکان ثبت دامنه های gov.ir
- مرکز آموزشی و پژوهشی با امکان ثبت دامنه های sch.ir و ac.ir

با کلیک بر روی " تکمیل فرم و دریافت شناسه " به مرحله بعد برای وارد کردن مشخصات خود هدایت می شوید. در این قسمت باید به تمام پرسش هایی که با عملامت ستاره قرمز مشخص شده اند پاسخ دهید. توجه فرمائید که دقت و صحت در تکمیل اطلاعات اهمیت زیادی دارد چراکه هر گونه درخواست و یا مشکلات بعدی تنها قابل ارائه به شخص با مشخصاتی است که در این مرحله تکمیل می نمائید.
پس از تکمیل اطلاعات در این مرحله باید در قسمت آخر ، بخش مربوط به رابط های مجاز ، گزینه دوم یعنی ( آزاد برای نمایندگان فروش ) را انتخاب نمائید تا امکان انجام عملیات پرداخت توسط پارس پک مهیا باشد.

در مرحله بعد که " بازنگری و امضاء " نام دارد، مشخصات شما برای تائید مجدد نمایش داده می شود و همچنین می بایست پس از مطالعه ضوابط و شرایط شناسهٔ ایرنیک آنها را تائید فرمائید، در اینجا با توجه به اهمیت این ضوابط و شرایط، مفاد آنرا عینا در ادامه می توانید مطالعه فرمائید:
۱) از آنجا که ثبت نام دامنه و انجام هر گونه تغییر پس از ثبت با مشخصات هویتی ارائه شده در شناسه کاربری صورت می‌گیرد، متقاضی دریافت شناسه کاربری بدینوسیله اعلام نمود که تمامی اطلاعات مندرج در فرم ایجاد شناسه مطابق با اسناد مثبت هویت وی می‌باشد. به درخواست شخصی که اسناد مثبِت هویت او با مشخصات مندرج در شناسه کاربری متعارض است، ترتیب اثر داده نخواهد شد و مرکز هیچگونه مسئولیتی در پذیرش درخواست این اشخاص ندارد.
۲) نشانی ارائه شده توسط متقاضی دریافت شناسه کاربری باید صحیح و منطبق با واقع باشد. در موارد لازم هرگونه مکاتبه با صاحب امتیاز نام دامنه به همان نشانی‌ای که وی در شناسه کاربری خود ارائه نموده صورت خواهد گرفت و عواقب ناشی از عدم اطلاع یافتن صاحب امتیاز نام دامنه از اقدامات و تصمیمات مرکز و یا اقدامات اشخاص ثالث به دلیل عدم ارائه نشانی صحیح بر عهده خود شخص می‌باشد.
۳) نام، نام خانوادگی، نام سازمان، نشانی پست الکترونیکی (ایمیل) و نشانی پستی دریافت کننده شناسه در قلمروی اطلاعات محرمانه نبوده و مطابق با سیاست کیست قابل مشاهده برای عموم است. این اطلاعات می‌توانند با توجه به تنظیمات حریم خصوصی برای شناسه، قابل مشاهده برای سایرکاربران ایرنیک باشد.
- در صورتیکه شناسه به عنوان صاحب امتیاز یا رابط اداری دامنه‌ای نباشد، نشانی پستی شناسه در سامانه کیست قرار نخواهد گرفت و قابل مشاهده برای عموم نخواهد بود.
- درصورتیکه شناسه، صاحب امتیاز دامنهٔ ‎.id.ir باشد این امکان را خواهد داشت که طی نامه‌ای کتبی از ایرنیک درخواست نماید که برای این دامنه تنها نام، نام خانوادگی و نشانی پست الکترونیکی (ایمیل) مربوط به صاحب امتیاز به‌همراه اطلاعات نماینده فروش در سامانه کیست نمایش داده شود.

پس از مطالعه آن باید نام خود را بار دیگر با حروف انگلیسی وارد نمائید و پس از نکمیل کادر مربوط به captche image می توانید به مرحله بعدی بروید، که کار ساخت شناسه کاربری شما در سایت nic.ir به پایان رسیده است و شناسه کاربری شما از این پس با نام نیک هندل شناخته می شود که در کلیه کارهای ثبت دامنه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توجه فرمائید که اطلاعات ورود به پنل نیک به ایمیل شما ارسال شده است و که لازم است پس از ورود به پنل خود نسبت به تغییر آن به یک کلمه عبور امن اقدام نمائید.



آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

افزودن به مورد علاقه ها افزودن به مورد علاقه ها

پرینت این مقاله پرینت این مقاله


منوی سریع

ورود کاربر

ایمیل

کلمه عبور

مرا به خاطر بسپار

جستجو